Hyllningstal till Mamma!

Som jag sa förut höll jag ett hyllningstal till min mamma på sista svenskalektionen. Tyckte jag lyckades rätt så bra så här är det! 

-Nu är det så att hålla tal är väll kanske inte det jag älskar mest här i världen. Men eftersom min underbara mamma faktiskt fyller år har försökt ansträngt mig lite. Fylla år gör man ju trots allt bara en gång om året så jag ska försöka göra den här dagen till något speciellt för henne. Istället för att stå och babbla massa har jag sammanfattat allting i en liten dikt eller vad man ska kalla det.

Ända sedan jag var liten
Har du varit den stora biten
Av mitt liv, av mitt hjärta
alltid du tagit min smärta
När något faller isär
så finns du alltid där

Vad jag än kan tycka
ger du mig alltid lycka
Omtänksam en av många saker du är
och jag älskar att du finns här
Utan dig skulle jag inte vara den jag  för stunden
nej, du har byggt mig helt från grunden

På hockeymatcher du har farit
och frusen du har varit
Allt för min skull
så jag har kunnat få bort lite hull

Vi passar ihop som Ying & Yang
våra skratt ljuder alltid ut i ett klang
Du mamma ger mig trygghet
du gör mig till en helhet
Du ser mig för den jag är
även fast jag ibland är sur & tvär

Många har nog fina minnen med dig
mina betyder väldigt mycket för mig
Som den gången vi dansade regndansen på studsmattan
och det började regna som attan
Barnasinnet har du kvar
och det hoppas jag innerligt att du spar
För du min mamma
har ännu inte blivit gammal

Att jag inte alltid har fått som jag vill gör detsamma
du är ändå världens bästa mamma!

Och med det vill jag gratulera dig
Från din alldeled egna idrottstjej


Kommentarer
Hajen

Vad fin den var. Din mamma kommer bli väldigt glad =D

2011-12-14 @ 18:11:13
PerzbrantPersson

Tack så mycket, det blev hon! :D

2011-12-22 @ 18:01:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0